تبلیغات
مهندسی ژئوماتیک

مهندسی ژئوماتیک

» درودی دوباره ... ( یکشنبه 10 فروردین 1393 )
» خداحافظ ... ( دوشنبه 27 شهریور 1391 )
» شماره جدید مجله GPSWorld برای ماه سپتامبر منتشر شد ( شنبه 25 شهریور 1391 )
» آیا می دانید ANTEX ها را از کجا دریافت کنید؟ ( پنجشنبه 23 شهریور 1391 )
» در نوشتن گزارش فنی IGS 2012 مشارکت کنید ( سه شنبه 21 شهریور 1391 )
» شما به کلاس آموزشی NAPEOS دعوت شدید ( یکشنبه 19 شهریور 1391 )
» شماره جدید مجله InsideGNSS برای ماه جولای و آگوست منتشر شد ( جمعه 17 شهریور 1391 )
» شماره جدید مجله نقشه بردار حرفه ای برای ماه سپتامبر منتشر شد ( چهارشنبه 15 شهریور 1391 )
» آیا تاکنون به پایگاه اینترنتی نرم افزار Matlab رفته اید؟ ( دوشنبه 13 شهریور 1391 )
» شماره جدید مجله Coordinate برای ماه آگوست منتشر شد ( شنبه 11 شهریور 1391 )
» آیا می دانید NEST چیست؟ ( پنجشنبه 9 شهریور 1391 )
» همه چیز درباره SAR ( سه شنبه 7 شهریور 1391 )
» آیا تا کنون به کتابخانه IGS رفته اید؟ ( یکشنبه 5 شهریور 1391 )
» نشست GNSS انستیتو ناوبری در سپتامبر 2012 برگزار می گردد ( جمعه 3 شهریور 1391 )
» کتاب: فیزیکال ژئودزی ( چهارشنبه 1 شهریور 1391 )

آیا می دانید سیستم JPALS چیست و چگونه کار می کند؟

نویسنده: امید دستجردی املشی دوشنبه 19 تیر 1391 دسته بندی : آیا می دانید؟ , آموزش ,


نیاز ارتش آمریکا در درجه اول به یک سیستم فرود بسیار دقیق ، با قابلیت فرود خودکار ، مختص تمام شرایط آب و هوایی بود که قابلیت استفاده در ناوهای هواپیمابر ، شناورهای حامل بالگردها و هواپیماهای عمود پرواز و همچنین سایر عملیات های روی عرشه کشتی را داشته باشد
همچنین  نیاز به یک سیستم تنومند که بتواند سطح بالایی از قابلیت اطمینان در عملیات های جنگی مخصوصا" توانایی مقابله با جنگ الکترونیک را داشته باشد منجر به توسعه سامانه JPALS گردید .


در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره سامانه نظامی و محرمانه JPALS داشته باشید به ادامه مطلب بروید .....



مقدمه :


Joint Precision Approach and Landing System ) JPALS ) بطور کلی یک سیستم فرود نظامی بر پایه تصحیح دیفرانسیل لحظه ای GPS است که با تصحیح های محلی منطقه تکمیل شده است و دارای یک روش امن جهت انتقال به کاربر می باشد . گیرنده GPS، مختصات GPS گرفته شده را با سیگنال حاوی تصحیح های محلی ترکیب کرده و یک مختصات سه بعدی با دقت بالا که توانایی استفاده در تمام شراط آب و هوایی را داراشته باشد استخراج می کند .

هرچند JPALS شبیه LAAS می باشد ولی در واقع این سیستم یک GBAS با ماهیت نظامی می باشد که از کد Y)P) ( به احتمال زیاد از دو فرکانس ) و باند UHF کدگذاری شده استفاده می کند . برخی از المان های JPALS در نهایت ممکن است به استفاده های غیر نظامی با ارزش در مقابل با سیگنال های غیر مجاز منجر شود.



نحوه انجام فعالیت :

JPALS شامل دو طبقه بندی اصلی می باشد : SRGPS و LDGPS

Ship Relative GPS ) SRGPS ) : این سیستم تعیین موقعیت دقیق را روی عرشه کشتی ( sea base ) برای فرود هواپیما به نحو زیر فراهم می کند :
  • کشتی با استفاده از GPS موقعیت دقیق خود را دریافت می کند .
  • سنسور های ناوبری ساکن کشتی ، نوسانات حرکت کشتی را محاسبه و کنترل می کنند.
  • کشتی اطلاعات مربوط به موقعیت و نوسانات اصلاح شده خود را در باند کدگذاری شده UHF پخش می کند .
  • هواپیما اطلاعات مربوط به نوسانات حرکت کشتی رادریافت و مختصات خود را گزارش می دهد .
  • در نهایت الگوریتم های نرم افزار تصحیحات را محاسبه و هواپیما را با بدست آوردن اطلاعات مربوط به نوسانات کشتی هدایت می کنند .



Local Area Differerntial Global Positioning System ) LDGPS ) : در این سیستم هواپیما از ایستگاه های زمینی پیام های ناوبری را به همراه تصحیحات GPS و اطلاعات مسیر فرود دریافت می کند و سپس برای فرود خودکار آماده می شود . این سیستم بیشتر به سه زیر گروه زیر تقسیم می شود :
  • Fixed Base : برای عملیات های مداوم در فرودگاه های نظامی سراسر جهان استفاده می شود .
  • Tectical : برای عملیات های کوتاه مدت و سخت طراحی شده است .
  • Special Missions : یک سیستم قابل حمل جهت استفاده سریع نیروهای ویژه می باشد .



                  










دقت :

Local Area Augmentation System ) LAAS ) دقت عمودی و افقی را با قدرت تفکیک کمتر از یک متر فراهم می کند . اگرچه دقت دقیق فرود JPALS طبقه بندی شده و محرمانه می باشد ولی تخمین زده می شود این دقت به 15 cm برسد و دقت LAAS را براحتی برای کاربران مجاز فراهم کند.


مزایا :

مزیت اصلی JPALS این است که در هر جایی ، هر زمانی ، در هر شرایط آب و هوایی و در شرایط جنگ الکترونیک برای کاربران مجاز  قابل استفاده می باشد . دومین امتیاز استفاده از این سیستم کاهش قابل توجه هزینه ها در راه اندازی این سیستم است .

نسخه دریایی JPALS طوری یک سیگنال را مخابره می کند که احتمال رهگیری آن بسیار ضعیف بوده و بنابراین بعید است که دشمن سیگنال را شناسایی و ردیابی کند و منبع سیگنال را پیدا کند . حال آنکه سیستم موجود  tactical air navigation system ) TACAN ) به هیچ وجه رمزگذاری شده و پنهان نمی باشد و می تواند محل کشتی را افشا کند .


[http://www.aparat.com/v/9be6b85fd7ce171a6401375eb5e17adb219317]


لازم به ذکر است که سامانه های JPALS ، WAAS ، LAAS نمونه های آمریکایی ، سامانه EGNOS نمونه اروپایی ، سامانه هدی نمونه ایرانی ، سامانه های QZSS و MSAS نمونه ژاپنی و سامانه GAGAN نمونه هندی ، سامانه های DGPS هستند .





برچسب ها : LAAS , EGNOS , SBAS , GBAS , GAGAN , MSAS , QZSS , GPS , GNSS , DGPSN , DGNSS , هدی , ٌَWAAS ,



آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :

    بروزرسانی :

درباره ما

Geomatic RQ code
    من محمد امیرخانی دهکردی دانش آموخته کارشناسی ارشد ژئودزی دریایی (هیدروگرافی) هستم و هدفم از راه اندازی این وبلاگ ارائه اخبار و اطلاعات کامل تری در سطح کارشناسی ارشد است
    منتظر نظرات شما هستم

Mohammad 

Amirkhani Dehkordi

ورود مهندس امید دستجردی املشی دانشجوی کارشناسی ارشد ژئودزی دریایی (هیدروگرافی) را به جمع نویسندگان وبلاگ خوش آمد می گوییم

Omid Dastjerdi Amlashi

تبلیغات
.CopyRight © 2010 - 2011 geomatic Group , All Rights Reserved ©